Роздільнянська територіальна громада

Одеська область, Роздільнянський район

18.11.2022 13:28

Порядок узаконення самочинного будівництва

63776cd6b5686__BudNormy07.jpg

Порядок узаконення самочинного будівництва

На сьогодні існує, зокрема дві можливості щодо узаконення самочинно побудованих будинків в адміністративному порядку, серед них:

  • узаконення будинків, збудованих до 05.08.1992 р.;
  • узаконення будинків, збудованих в період з 05.08.1992 р. до 09.04.2015 р.

Вказані можливості стосуються лише індивідуальних житлових, садових, дачних будинків площею до 300 кв.м.

А. Узаконення будинків, збудованих до 05.08.1992 р.

Чинне законодавство передбачає можливість узаконення самочинної будівлі, побудованої до 05.08.1992 р. Головною особливістю узаконення будинків, побудованих до 1992 р. є те, що на такий будинок не треба реєструвати в Реєстрі будівельної діяльності декларацію про готовність об’єкта до експлуатації. Реєстрація права власності на самобуд здійснюється державним реєстратором на підставі наступних документів:

  • Заява про реєстрацію (формується на місці держреєстратором);
  • Квитанція про сплату збору за реєстрацію;
  • Технічний паспорт на будівлю; (можливо замовити в будь-якому «БТІ», наявні «БТІ» в м. Роздільна розташовані по вул. Європейська, (біля № 46); вул. Європейська, 26А; пров. Метеорологічний, 3)
  • Рішення про присвоєння адреси (для отримання необхідно звернутись до відділу містобудування та архітектури Управління ЖКГ, за адресою: м. Роздільна, вул. Шевченка, 95);
  • Документ на земельну ділянку (в т.ч. відомості з погосподарської книги або рішення місцевої ради про передачу ділянки в користування чи власність);
  • Виписка з погосподарської книги. (виписку з погосподарської книги можна отримати у старости округа)

Б. Узаконення будинків, збудованих в період з 05.08.1992 р. до 09.04.2015 р.

У вересні 2018 р. набрав чинності Порядок проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію індивідуальних житлових, садових, дачних будинків. Головною особливістю узаконення будинків 1992-2015 рр. є необхідність реєструвати декларацію про готовність об’єкта до експлуатації в Реєстрі будівельної діяльності. Тобто до процедури додається ще одна бюрократична ланка – ДІАМ. Відповідно сама процедура узаконення таких будинків наразі складається з трьох етапів:

  • Проведення технічного обстеження та складання технічного паспорту;
  • Реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації в Реєстрі будівельної діяльності;
  • Реєстрація права власності на будинок в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

1. Технічне обстеження.

По своїй суті технічним обстеженням є процедура проведення огляду стану конструктивних елементів, визначення класу наслідків та загальні заміри будинку результатом якої є складений технічний паспорт на будинок. Технічний паспорт, в свою чергу, є одним з документів, який надається для реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації.

2. Декларація.

Після проведення технічного обстеження та складання технічного паспорту, до місцевого ЦНАПу подається наступний перелік документів:

  • декларація про готовність об’єкта до експлуатації;
  • зареєстрований в Реєстрі будівельної діяльності технічний паспорт на будинок з відміткою про проведене технічне обстеження, яка проставляється на схематичному плані земельної ділянки;
  • правовстановлюючий документ на земельну ділянку (державний акт, договір, свідоцтво тощо) з кадастровим номером земельної ділянки.

Строк розгляду ДІАМ вказаних вище документів – 10 робочих днів (2 тижні). Результат розгляду – зареєстрована декларація про готовність об’єкта до експлуатації або повернення документів на доопрацювання.

3. Реєстрація права власності.

Після проведення технічного обстеження та отримання зареєстрованої декларації, необхідно звернутись до державного реєстратора нерухомого майна та надати йому в оригіналах наступний перелік документів:

  • заява про реєстрацію (формується на місці держреєстратором);
  • квитанція про сплату збору за реєстрацію;
  • декларація про готовність об’єкта до експлуатації, зареєстрована в Реєстрі будівельної діяльності;
  • технічний паспорт на будинок, зареєстрований в Реєстрі будівельної діяльності;
  • письмова заява або договір між співвласниками про розподіл часток у спільній власності, якщо власників два і більше.

Строк розгляду документів про реєстрацію права власності на будинок державним реєстратором  – 5 робочих днів. Результат розгляду – витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майна, який підтверджує реєстрацію права власності на будинок.

Відділ містобудування та архітектури Управління ЖКГ Роздільнянської міської ради


Громада у соцмережах: